nuffy

Thursday, September 30, 2010

BELAJAR MEMANDU

Tiba2 hari ni teringat pulak satu kenangan yg dah lama jugaklaa
masa belajar memandu... seronok ada sedih pon ada.. 
hahaha yg sedih sebab umur dah agak lewat jugak baru dapat belajar (26thn)
yg seronoknya boleh belajar dan dah dapat lesen ponn...
masa amik lesen undang2 aku tgh pregnant... 
6 atau 7 bulan (tgh bobot duduk pulak kat kerusi lipat sekali dgn meja tu alamakkk aiii sabo jerlaa) lepas pass jerr ujian undang2 aku takdelaa 
belajar bawak keta bior dulu lepas bersalin...
sebelum2 tu dah berani2 bawak keta sendiri g pasar tani, g kedai, 
pasar malam yelah nak harapkan hubby dia selalu jerr bgn lambat 
kalau nk p pasar so drive jerlaa... 



kepada yg dah lama kenal or dah lama baca entry2 yg sebelum ni
mestilah dah kenal yg saya ini bukan orang Terengganu 
cuma dah lama menetap disini... yess saya dah duduk Terengganu hampir 13thn
hubby lagilaa lama sejak belajar sampailah kerja semuanya disini... 
I DO, Terengganu best!! nnt aku citer pada lain entry ok!..
aku tak berapa fasih dgn bahasa terengganu ni... 
sbb tu masa mula2 g pasar aku tak berani p sorang2 sbb takut n tak paham 
cam cakap bahasa ayam dgn itik jerr aku rasa... 
so apa2 hubbylaa yg bantu, when aku nak ini, itu, mcm tu, byk ni...
nak jadi cerita semasa aku belajar memandu
(dah mula belajar bawak kereta) aku masih lembab 
akan bahasa pekat Ganung Kiter nih... 
dapat pulak cikgu yg agak power punya pekat cakap Terengganu 
mmg takleh cakap luar langsung intro2nya.. 
adehhhh... aku tepuk dahi... nak jadi cerita lagi aku dapat 
cikgu sengau (amponnn cikgu) korang bayangkanlaa cemana aku masa tu..
takyah citer lah ek korang bayangkanlah sendiri hehehe 
tetapi tulaa kan.. aku lulus dgn sekali test jerr.. alhamdulillah...

2 comments:

nadhs kayel said...

salam kak ain..amik lesen ngn sape..hehe..saje nak sibuk.saya follow eh blog akak...

ain said...

hihihi tanaklaa bgtau kat sini.. hehehe