nuffy

Thursday, June 23, 2011

Popia Horlicks


Jom buat... resepi ni pon main agak2 jerr tak rugi cuba tau sebab rangup dan sedap sesuai juga untuk jadi kuih raya tahun ni nnt..., tak lama jerr lagik nak puasa...

bahan2nya
kulit popiah 100 kpg
minyak masak 
bancuhan tepung gandum (tepung + air)


cara2nya
gulung dan lekatkan dengan bancuhan tepung dan gunting serong (bileh jugak nak buat apa2 bentuk yg disukai bentuk heart shape ke ribbon kerr ikutlerr kretiviti memasing - mak wat yg senang jerlaa)
goreng hingga garing dan toskan...


bahan untuk di gaulkan
2 sudu besar gula icing
2 sudu besar susu tepung (saya guna sustagen vanilla)
4 sudu besar horlick


gaulkan semua bahan2 dan taburkan atas popiah kacau rata... kalau ada nestum bolehlaa ditambah (kisar dulu itu nestum)


Dah alang2 buat popiah pedas tu yang teringin tetap laa nak buat jugak kan.. popiah nestum... tapi malangnya nestum tarakk nak ke kedai hmmm gara2 tak sabau wat apa yg ada jerr.... saper tak kenal Den kan... hantam jugak..!!!  teringin nak makan dan nak buat sejak dok tengok resepi ni kat Kak Ina KL lagik.. tapi tulaa manjang buat2 sibuk jerr nak membuatnya... bak kata angah "ibu tabur gula halus jerr pon dah sedap dah bu..."

2 comments:

KRL kaprileader said...

woah!!

tengok je da cam sedap!
ye dop?

aeinio said...

holaaa.. takleh berenti kalo makan!