nuffy

Wednesday, July 20, 2011

Nasi Lemak Hijau


hehehe hijau nasi lemak ku.... cemana leh hijau meh aku citer... kebiasaannya guna daun pandan bila daun pandan takde stock (pokok dah kena tebang) aku guna pes pandan yang takde colour tu ni hah tak pasan lak pes pandan tu pon dah takde huhuhu yang ada perasa pandan yang dah ada colour hijau.. hmm guna jerlaa apa nak wat dah takde maka hijau laaa nasi tu tapi rasa tetap menten!


jom layan resepi kalini aku gandingkan nasi lemak ni dengan sambal udang petai, telur rebus, kacang n bilis goreng serta steam brokoli...

bahan2nya
4 pot beras - basuh bersih
gula & garam secukup rasa
1 kotak santan kara
1 sudu teh pes pandan
1 sudu minyak zaitun -(minyak jagung pon boleh)
air secukupnya


cara2nya
basuh bersih beras ,masukkan santan, gula, garam dan minyak zaitun kacau rata akhir sekali masukkan pes pandan berserta air separas mencukupi (ikut jenis beras) dan masak dalam periuk letrik seperti biasa sekali sekala kacau beras supaya santan tak berketul atas nasi...

4 comments:

A D I A said...

boleh bagi nama nasi lemak incredible hulk ni hehe. hijau pun hijau la janji air tangan isteri kann.

aeinio said...

heheh lama tak nampak adia komen2 rugi ek tak letak nama tuh tadi "nasi lemak HULK"

Oh Oeya said...

ish! ish! ish! posa.. posa.. hik3

aeinio said...

oya.. poser ganti kerr...