Advert

nuffy

Monday, July 4, 2011

sosej pedas manis


Entah hapa2 laaa yang aku masak, tapi ni memang budak suka makan dengan roti letaklak cheese kdg ratah camtu jerr... bantai laa


nak gak ke resepi... hehehe meh senang jer kalau dah pening nak wat b'past pepagi tadaaaaa

  • 1 sudu bawang putih kisar
  • 1 sudu cili kering kisar
  • minyak masak
  • garam & gula
  • sedikit lada hitam
  • 3 sudu sos tomato
  • sosej secukupnya

panaskan minyak dan tumiskan bawang putih hingga wangi masukkan cili kering... kacau hingga pecah minyak masukkan sosej , gula, garam dan secubit lada hitam kacau rata masukkan 1/2 cawan air dan sos tomato kecilkan api biarkan didih hingga sosej masak... hidangkan dengan sekeping cheese dia atasnya..

3 comments:

azila said...

ni kalo kanak2 mmg feveret ni kalo masak gini. mcm menarik dan mudah utk dicuba..hehe

aeinio said...

betul zila hehehe

♥ nana i am ♥ said...

kak ain, buka kata kanak kanak je yang suke.kakak budak ni pon penggemar sosej jugeee ^_^