nuffy

Thursday, April 29, 2010

Kangkung Goreng Dgn Udang

Senang jerr masak kali ini sayur goreng simple saper2 pon leh buat...



Bahan2nya
2 biji bawang merah - di hiris
1 ulas bawang putih - di hiris
1 biji cili merah - dihiris
2 sudu sos tiram
10 ekor udang sederhana besar - buang kulit
1 sudu maggie cukup rasa
seikat kangkung
minyak jagung

Cara2nya

Sianglah sayur kangkung tu cam biasa, panas minyak jagung dlm kuali, masukkan bwg putih dan bawang merah, bila dah naik aroma masukkan cili dan udang terus masukkan sos tiram n maggie cukup rasa, masukkan sedikit air ini jika perlu shj, sebab udang basah td mengeluarkan air.. didihkan sebentar dan masukkan kangkung layu jer kangkung matikan api... jgn masak lama2 nnt sayur lembik ... siap!

4 comments:

Mr Kamikaze said...

macam senang aje buat ni....

nabilah_2908 said...

blog ni la yg buat sy selalu lpar...hehehe... ;)

aku shahim said...

rasa lapar balik..padahal bu jer lepas makan..hehe3... :)

ain said...

kawan2 lapar tu tandanya sgt bagusss.. hehehe