Thursday, October 14, 2010

2 Meter dari TNB


kelakar tak??


rumah aku jerr yang ada 2 meter lorong ni... 
aku ingat lagik segala punca ni berlaku gara2 aku lerr... yelah kami sekeluarga cuma tinggal kat rumah teres setingkat, tiba2 dapat bil rm500 lebih termasuk pulak cagaran jejak laa rm600 lebih... tak ke gilo!!! kira2 dalam sebulan bil sampai lebih dari rm250, aku rasa mmg dah lama pelik rrr.... dulu2 pon camtu gak rata2 kami tanya jiran bil takat rm40 atau paling tinggi pon rm60 sebulan (zaman sebelum bil elektrik naik) bil kat rumah masa tu memang sekitar rm80++ or 90++ bila kita call tanya depa cakap ikut meter bla bla bla camtulaa takde kesudahan......  kesimpulan yang boleh di amik kira depa kata 'u pakai lebih kena bayar lebih rrr' oohhh itu macam... n then masih lagik pelik bila sejak tariff naik bil rumah kami jejak rm150 ke atas, rata2 jiran masih camtulaa rm70 atau rm80 or paling tinggi rm90 kalau yg ada aircond jejaklaa rm130++ masa tu sebijik aircond pon takde kat umah ni... aku jadik cam bengang lorr bila kol camtula.. naik pejabat pon takde action! dia buatnya kita ni macam tak bayar bil laa pulak kat pejabat tu... muka sure bengang kan! walhal kami bayar walaupon tak puas hati......  plus tak ikhlas ponnn.... 
Apabila dapat bil rm500 lebih aku cam dah lama geramkan kol masih camtu.. aku discuss dgn hubby aku nak issued mail....  susahkan nak deal without black n white, yang jahatnya aku cc mail aku kat persatuan pengguna sekali,......  kes.. aku dah bengang tahap dewa jingga oiii!!! pagi2 lagik org2 kuat tnb sudah ketuk pintu umah aku... ajak discuss ttg benda ni... boleh ponn depa dtg tanya baik2, ini main suka2 dier jerr.... depa ni tak pk kerr duit yg kita bayar ni buat bayar gaji depa bulan2 buatlaa keje betul2 aku tak cakap kat semua tnb ok..., tapi nilaa yg aku terima dan ini atas pengalaman aku... depa dtg sebb pagi2 lagi sudah kena bambu dgn atasan derang....  kat kl pon sudah kol ini branch tanya pasal kes ni. kami discuss baik2 laa... siap bagik bil rm500 lebih tu yg telah di bayar,... aku cakap kami takde pilihan nak atau taknak kena bayar jugak....  tapi paham2laa mmg tak puas hati!!!!  depa tanya lagik tau ke dgn sapa kami bercakap ada tak staff number org yg cakap mcm tu...., aku cakap mmg ada kol, taktaulaa pihak tnb ada rekod ke tak hasil perbualan kami tu... n mmg ada p pejabat ada jumpa technichian dan org2 kat kaunter tnb tu tapi masih takde action...! saya cuma nak tau meter ni betul ke tidak ataupun ada tak benda2 lain yg buat bil jadi teruk camni... tu jerr.. kalau dah tahu then kita amik action bagi pihak kita laa pulak... aku pon terus cakap kalau dah bil camni, mmg jadi bebanlaa sbb tu saya berani isu mail ni zaman sekarang susahkan nak deal tanpa hitam n putih..... depa akurlaa so selang 2 hari pastu depa pasang meter baru bertujuan utk buat perbandingan dan depa cek brg2 letrik kot2 ada yg pelik2.. oklaa camtukann.. kan senang nak deal... laa ni masih tunggu tamatnya 3 bulan hasil perbandingan tu, kita tunggu ek apa yg depa nak buatlak pasni...
anyway aku berterimakasih kepada pihak tnb yang akhirnya memberikan kerjasama.

No comments: