nuffy

Sunday, October 17, 2010

Cemana nak tahan lama...????????

Sesuai untuk  yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo....... Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahanlama nie, ya?
Kat bawah nie ada petua  untuk 'tahan lama'. grrrrr.

KELAPA PARUT Untuk lebih tahan lama  selama 2 tahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan sebelah  pada 31 December 2003. Dan sebelah lagi pada 1 January 2004. Wah...tahan  sampai 2 tahun kan ?
 
NASI/LAUK Biar tahan lebih lama, Jangan  gunakan jari pasal jari korang ada bakteria. Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk  la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS Kalau  untuk lebih 'tahan lama', Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai  saja. Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.  Kalau tak,  tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.. Nak tahan lama Jangan rendam dalam serbuk  pencuci lama sangat elak guna washing machine. Jangan jemur bawah mentari terik  elak guna bleach. Jangan bawa mandi kat beach. Gantung bila disimpan.   Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!. Kalau  nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...  BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA Nak tahan lama. Lepas beli, simpan kat garaj.  tutup elok2. jangan bagi angin masuk. jangan bagi abuk masuk. jangan bagi  wap air masuk. bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan  lama.

KENYANG Kalau nak tahan lama, Sebelum makan - baca  bismillallah dan doa Akhir makan - doa dan ucap  alhamdullillah...

UMUR Umur nak tahan lama? Banyak kan  senyum, jangan fikir semua masalah dan jangan merokok!!! (bukan sebab rokok  tu bahaya tapi bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi  masalah).

ROKOK Rokok nak  tahan lama? Jangan hisapplah......!!!!, letak atas meja dan pandang  saja. P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau  ingat hahaaa....

TIDUR Nak tahan lama  tak tidur malam Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN   Bertahan lama dalam  persahabatan/hubungan, Jujur dan ikhlas je!!!!
Last word: SELAMAT  BERTAHAN LAMA...

ps:-... semua kat atas ni kes aku terbaca mail lama2... post jerlaa wat hilang penat... 

1 comment:

cikcloudy said...

menarikss..sure byk hitss ni..sebab ada byk key word 'tahan lama' heheheeh.. bleh copy tak??