nuffy

Tuesday, October 26, 2010

Istimewanya 26.10 selamanya... sama dengannnnnnnn..?????

Alhamdulillah.. hari ini genap usia aku bertambah setahun lagi.. alhamdulillah masih ada kesempatan untuk menulis lagi... setiap kali tibanya hari lahir aku rasa cam biasa jerr.. cuma aku tak pastilaa orang lain.... hehehe.... sebenarnya apa yang ingin aku kongsikan disini... aku berkongsi tarikh lahir dengan seseorang yang amat penting bagi melengkapkan diri wanitaku iaitu suami sendiri.. ya...! kami berkongsi tarikh lahir yang sama 26.10.1975
Terimbas kembali detik pertemuan yang lampau... masa mula2 dating... aku rasa tak percaya bahawa kami sama tarikh lahir dahlaaa tahun pon sama.. adehhhhh.. siap mintak ic tau... betulker????? dalam hati sayu sebenarnya yelaa diketika itu mmg nak cari calon suami yang kalau boleh tua dari umur kita ye tak? sekali tengok fuhhhh betoi sama... dalam "hati rejectlaa dia ni.." hahahahaha tapi jodoh antara kami kuat...
aku tak pastilaa bila...? dah tak ingat dah! aku tahu waktu lahir dia.... mmg dah tak ingat agaknya aku mintak dia tengok surat beranak dia kot... yang aku ingat dah kawen aku adalaa tengok surat beranak dia.... waktu lahir yg tertera kat surat beranak aku pukul 2.28pm manakala suami 3.00pm waktu pon dekat2 jerr huhuhuhu....

Masa kami baru kawen dulu petronas ada anjurkan kursus keluarga bahagia seingat aku tahun 1999 umur syahmi (anak sulung baru 6 bulan ketika itu) Dato Fadzilah Kamsah, menyuruh kami suami isteri berdiri dia tanya "kamu berdua ni sebenarnya menulis tarikh lahir siapa diantara kamu..?" memanglaa kami tulis tarikh lahir sendiri.. akhirnya kami disuruh duduk... dia menerangkan terlalu ringkas.. memang kamu antara pasangan yang terlalu banyak persamaan.. kadang2 aku rasa memang betul dalam masa yang sama terlalu banyak perbezaan pun ya jugak! contoh persamaan yang paling nyata kadang2 kami ni mcm kembar sama sakit tak dia dulu rasa aku rasa.. camtulaa pernah satu ketika kami dua2 tumbang kena chicken pox pada hari yang sama!

Apa2 pun semoga aku sentiasa nampak muda selalu hahaha.... dan semoga apa yang telah ditetapkan oleh Allah menjadi sesuatu yang mudah untuk kami lalui bersama... harapan aku semoga anak2 kami dilimpahkan hidayah Allah di beri rezeki, di permudahkan dan semoga Allah terus melindungi mereka dari segala kekejaman.....dan  bahagia dunia akhirat AMINNNN..

9 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

slmt hari lahir kak.. keen pon lahir pd tarikh ni.. cuma keen lahir 26/10/1991.. ^_^

aeinio said...

oh ye kerr.. selamat hari lahir juga buat keen...

diana said...

selamat ulang tahun kelahiran ye..
semoga panjang umur dan murah rezeki..

♥ nana i am ♥ said...

happy birthday kak ain..
moge panjang umur, murah rezeki, sihat sihat slalu yeee :)
* birthday akk same dgn mama nana laaa.hehe~ senang laa nak ingat camni ^_^
HAVE A WONDERFUL BIRTHDAY sis~

alexa yussida said...

selamat hari lahir akak..wah sweetnyee kalian:) mg Allah merahmati akak sefamily

Kazaztan Team said...

muda selama ye mmg harusss...ehehheh..selmat ari raya utk kedua2 sekali...

aeinio said...

terima aksih semua...

kakyon@kakrose said...

salam ain,
selamat ulang tahun kelahiran untuk ain dan suami. semuga di permudahkan segala urusan..

aeinio said...

ws kak yon terima kasih dan aminnn..