Thursday, August 30, 2012

Raya 2012

Dah 11 hari syawal berlalu.. Semakin lama semakin hilang rasanya kemeriahan hari raya... Aku jerr kot yang rasa camtu.. 


Takde persiapan ponn... beli baju anak2 pon ala kadar apa2 pun kemenangan setelah melalui sebulan berpuasa wajib di sambut.



Ok.. Tahun ni adalah tahun ke3 kami dapat menyambut hari raya di kampung... Last year balik johor thn ni turn balik n9 lerr pulak.. Aku berangan nak berbuka dgn mak n ayah last poser tu.. Tapi x sempat...!!! berbuka dekat serting solat margrib n jamak isya di masjid batu kikir.
Alhamdulillah semuanya dapat merasa lemang, ketupat, dodol dan wajik lengkap rasanya hari raya tahun ni.
Setelah hampir 15thn usia perkahwinan tahun ni aku dapat duit raya dari hubby dedulu masa bertunang adala dia bagi sekali pastu... tarakk, dia memang bagi tapi kebanyakannya digunakan hal ehwal keperluan rumah dan anak2... Bagi yang tak formal lerr but not this time..
Sebak pulak rasa bila dia hulurkan sampul duit raya masa sessi bermaafan pagi raya tu.. Alhamdulillah syukur hubby semakin memahami diri ini... Terasa diri dihargai.. Yelah sebelum ni kami dok pikio hal anak2 aje.. Rasanya rasa cinta tu tambah mendalam apabila semakin lama melalui kehidupan bersama. Masing2 sudah tahu tanggung jawab yang perlu digalas... Semakin lama hidup semakin banyak panduan dan dugaan yang kita hadapi pengalaman benar2 mendewasakan.
Akhirnya.. Saya menyusun 10 jari memohon keampunan sempena hari raya ini.. Mungkin sepanjang saya berblog ada jiwa yang saya sakiti tanpa kesedaran saya... Saya mohon ampun dan maaf.

"Andai hati sesuci embun.. Tidak akan gentar menghadapi mentari kerana ia akan kering dalam kesucian yang hakiki... Tetapi jika hati bagaikan longkang sampai bila pon ia tetap hitam terus mengalir dalam kekotoran yang hakiki... Dari itu bersihkanlah jiwa dan hati agar terserlah keayuan diri.."


Saya masih menanti penulisan saya diterima.. Hampir sebulan berlalu.. (aeinio de amo)

3 comments:

Amie said...

Syahdunya... moga ikatan kekeluargaan kekal berrpanjangan hingga ke akhir hayat....

aeinio said...

thnx amie... alhamdulillah syukur moga ke akhir hayat aminnn

Blog Eazy Izzuddin said...

aminnn ...
salam lebaran
:D