Advert

nuffy

Tuesday, May 11, 2010

Gulai Udang dan Labu


Meh makan Gulai Lemak udang dengan Labu.. biasanya org makan gulai udang dengan nenaskan... ni dah modify sket yelah asik menu yg sama jeerr.. ni ala2 sama tp di'lain'kan sket... meh kita tgk apa yg ada

Bahan2nya

1kg udang
cili padi - ikut suka yg nak pedas letaklaa lebih
3 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih
2 batang serai
kunyit hidup - ni pun agak2lah kang terlebih kuning pulak
2 cawan santan pekat
garam
setengah biji labu yg dipotong besar

Cara2nya

Cili padi, bawang putih, bawang merah dan kunyit hidup di kisar atau ditumbuk halus, masukkan dalam periuk dan direneh seketika.. masukkan serai dan santan biarkan mendidih (jaga kuah kacau2 selalu) masukkan labu dan udang serta bahan perisa. bila udang masak siap untuk dihidang.. sedap dimakan bersama nasi panas dgn sambal belacan..

3 comments:

kak ina kl said...

salam..tak leh makan labu..masuk angin nanti..udang tu boleh ajer..sodap

b a r | n e said...

wah, nampak sedap..boleh la saya cuba ye :)

ain said...

hehehe