Wednesday, August 4, 2010

slim slim slim


hmm...... dah lama ek tak citer pasal SlimWorld tu peh ni aku citer rr... sempena nak puasa mesti ramai gak yg cam aku nak reduce weightkan...???? treatment aku lom habih lagi body tone lom buat lagi ada lagi 30sessi  (sebaik2nya last session) sessi skang ni tinggal rapping dan turun inci, silap haribulan masuk bulan ramadhan ni langsung kot tak buat treatment... sibuk dgn terawih lagi, sure tak sempat... tp tak taulaa lagi... 
Mmg kucar kacirkan blog aku ni mcm2 ada... aku sendiri perasaan cam dah lari dari tajuk dan macam tak balance... hehehe yerlaaa dgn post dan gambar pasal makanan tup2 tgh diettt pulak wakaka.. sgt2 tak balance!!! but.. this is my real life utk thn ni.. camnilaa... aku mmg tak larat nak layan blog lebih daripada 1.. kalau ada lebih alamat tak berupdate lerr gamaknya...
actually syarat2 slimWorld ni, buat treatment 3x seminggu, tapi aku hanya dapat buat 3x sebulan.. cemana tu..??? so paham2laa aku jauh dok kertih g treatment kat Kuantan... tiap kali g Kuantan pasti g tengok wayang n makan kat kedai, bila makan kat kedai ni paham2laa adat org meniaga entah apa bendalaa dia tarukkan... sah2 bahan perasa mmg ada, selain recycle minyak masak... tu semua perkara yg spoilkan diett aku! selain melantak pop corn ketika menonton wayang! walaupon tak byk... tapi makan jugakkan... kat rumah mmg semua dah tukar minyak masak dah tukar kepada minyak jagung dan mintak zaitun, tidak menggunakan bahan perisa (ajinomoto) dan dah mula kurangkan penggunaan kiub perasa melainkan jika teramat perlu jee utk resepi tertentu, sekurang2nya dah beranjak sedikit untuk kesihatan sekeluarga...
dalam gambar tu laa tempatnya yg aku berkunjung saban minggu alhamdulillah sekarang ni berat dah mencapai 64kg bermakna dah 9kg turun from 73kg tapi banyakkk lagi yg kena turun untuk dapatkan berat yg ideal aku target 55kg (atleast!!!) sempena bulan puasa ni aku pasang angan2 nak dapatkan berat atleast 60kg di pagi hari Raya.. dapat kerrr?? doakanlah yer.. AMINNN...

No comments: