nuffy

Saturday, October 23, 2010

sambal masam manis telur puyuh



nilaa masakan paling senang selain sedap dan anak2 pun suka...
jom main masak2

bahan2nya
2 papan telur puyuh (tak ingatlerr berapa biji)
1/2 inci halia*
2 ulas bawang putih*
3 tangkai cili merah*
5 tangkai cili kering (rendam dgn air panas)*
kisar bahan yang bertanda *
minyak masak
garam dan gula
1 sudu kecil cuka makan
3 sudu sos cili Thai
3 sudu sos cili

cara2nya
rebus telur puyuh hingga masak kupas kulit dan ketepikan, panaskan minyak masak dan tumiskan bahan2 kisar hingga pecah minyak, masukkan sedikit gula, bila tumisan dah garing masukkan semua jenis sos dah masukkan telur perasakan dengan garam dan siap untuk di makan..., lagi sedap kalau ada salad dan timun..

5 comments:

ohoeya858.blogspot.com said...

mengancam u ahaks.. aeini ceta rebus telo akak dh ketawa sorang2 :D
akak pnh ade sejarah rebus telo kui3.. telo meletop dan periuk terbakar wakakaka :D

anymz said...

sedap telur puyuh kan?,..taaapi kolestrolnya tinggi betul ni..alahai:)

Lin Rosly said...

Salam...Menarik Telor Puyuh Masam Manis Tu....

aeinio said...

masakan senang jerr tu..
ohyea858 = sebenarnya masa rebus telur yg ni pun meletop gak wakaka...

yerlaa mnymz.. koletrol tinggi makan tak sedor..

lin mmg best.. senang pulak..

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,
Saya pun selalu masak macam ni, tapi telor ayam, esok nak cuba telur puyuh plak..