nuffy

Saturday, January 22, 2011

Nasi Goreng senang


jom layan nasi goreng senang... pepagi nih... sebab apa senang sebab yang ni jerr yang anak2 paling suka langsung takde sayur kalau makan pon ngap2 takdelaa sakit hati tengok dia ketepikan sayur2 tuh! tapi taklehlaa buat selalu  ini pun paksa makan timun buat ulam.. hu hu hu

bahan2nya

nasi
cili kering
bawang besar
daging kisar
garam
1 biji telur
minyak

cara2nya

kisar bawang besar bersama dengan cili kering tumiskan, masukkan daging biarkan hingga daging masak masukkan sedikit garam dan ketepikan masukkan telur biarkan sekejap, bila telur dah mula mengeras kacau rata masukkan pula nasi gaul hingga rata biarkan selama 5 ~ 7minit dan bolehlaa dihidangkan...

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam...
aeini..adeh...bab anak tak suka sayur tu...kadangkala mmg kecewa kan>>>?

aeinio said...

ws ayu.. memang sedih laa campur geram!!!