nuffy

Thursday, April 28, 2011

Terkesima dan sedikit terSENTAP....

Salam malam... 28/4/2011... sebenarnya sepanjang April 2011 ni aku agak tak sihat, hampir sebulan batuk yang tak berhenti n alhamdulillah semakin sembuh walaupon masih lagi gatal, memang pantang lorr minum air batu dan sebagainya sebab dah lama benor batuknya... doakan aku sihat ya!!


aku tak tahu cemana nak pamerkan citer atau apa yang aku rasa seminggu ni... seperti kebiasaan samada aku mentenet atau sibuk di dapur adakalanya aku akan menemani hubby yang sedang mengaji dalam bilik, kadang2 aku belek2 tafsiran AlQuran sedang dia mengaji... atau sekadar mendengar sahaja...
satu hari selepas dia selesai berdoa selepas mengaji dan sembahyang... dia tengok aku, aku tengok dia... sengih jerlaakan.. hahaha tiba2 dia bersuara "yangg... hutang2 abg semuanya bakal settled dalam masa 3 tahun jer lagi.. (rumah, keta dan sebagainya..)" aku angguk ajer ' so... naper lak..?' soalku.. "yerlahhh umur kita thn ni masuk 36 anak sulung dah 13, by 39 semua hutang dah habis kecuali rumah yang baru tu jerr.." aku semakin kerut dahi apa yang nak dia cakapkan nih.. tapi aku masih tak syak apa2.. dia terus menyambung "agak2lahkan.. by umur kita 40 dapat tak kita g mekah buat haji"... aku dah mula buat kira2 36,37,38,39....40 wahhhhh tak lama jerlagi dah masuk 4 series!!! masatulahh aku sentap!! apesal ek aku tak pk langsung akan benda2 nih..memang aku terdiam sebab aku terpana... pehtu dengan bodohnya aku bersuara.. " bang tanak g buat umrah ke dulu sebelum buat haji.." yerlaakann sbb aku rasa aku tak bersedia!! dia cakap 'kita bukan mampu takyah pklaa nak buat umrah tu.., buat yg wajib terus..' aku "hehehehehh" dan terus ke dapur hidang makan malam... masa tu barulah terpkkan.. kenapalah aku begitu leka masih lagi leka n terlalu alpa... tak lama dah nak masuk 40an.. bila masuk usia 40 bagi perempuan automatiklaa rasa dah cam dah lama pendek kata dah tua!! betul tak? aku rasa semua wanita 30an rasa camtuh! ke aku sorang2 jerr yg rasa camtuh i dunno... ini bukan kerana tua atau apa patutnya dalam usia sekarang ni kita sebagai hambaNya dah mula memikirkan bekalan bukan masih lagi leka akan hal2 duniawi... memang wanita adalah yang paling mudah masuk syurga dan paling ramai di neraka semuanya kerana faktor tertipu oleh syaitan... 
masa n ketika itu barulaa macam terfikir sekejapnya masa berlalu memang dah sampai masanya ko jangan dan tak boleh leka lagi aeini!! that's it!!
aku tak pastilah suara hati hubby tu akan benar2 jadi kenyataan tapi jauh di sudut hatiku aku harapkan ini satu doa andai ianya menjadi kenyataan alhamdulillah... aminnnnnn

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

insyallah..
kalau niat hubby kak aeini baik..
sure terbuka hati kakak...

alhamdullilah... sebaik menunaikan haji apabila tiada hutang yang dipikulnya..amin

aeinio said...

tq ayu....

Diana AR said...

ye lah kita dah nak masuk 40an, tp bagus hubby aeini merancang gitu, elok jer gi haji cepat2, masih banyak tenaga hehe

♥ nana i am ♥ said...

semoga segala urusan kak ain n husband dipermudahkan :) AMIN~