Saturday, August 20, 2011

Seni Menjahit


hmm... nilah hasil aku belajau menjahit start bulan march rasa2nya.. takat ni jerlaa cikgu aku meroyan.. hampesss.. byk betul hal dia aku lak tersakit tempoh hari langsunglaa niat nak wat baju raya tahun ni terkubur camtu jerr.. lagipon kelengkapan menjahit aku masih terkapai2 lagik.. cik hubby tu lak g belikan mesin besor brothers tuh..., tak menangis aku yang baru nak belajar jahit manjahit nih.. laju gilerr mesin tu.. walaweiii aku nak mesin jahit singer yg biasa2 tu jerr dia g beli besor gedabak industri punyerr huhuhu nanges!!!


harini dengan xcitednyerr cik tukang jahit menepon aku.. bg tau baju yg aku tempah dah siap.. aku pakai cam oklaa leh sarung cuma aku rasa tak puas hati dengan cara jahitan dan potongan.. pada aku dia tak pandai ukur, buat keje nak cepat sebb almaklumlaa tempahan banyak... pendek kata ala2 cincai... entahlaa aku tak jumpa lagik tukang jahit yang betul2 membuatkan aku puas hati.. maybe aku cerewet.. selama aku dibesarkan aku dah biasa pakai baju yang emak jahit.. agaknyer sebab tu lerr...
bila lihat kualiti jahit camtu aku betul2 rasa tak berbaloi dahlerr upah mahal cam sembelih jerr... kalau betul2 dia sembelih... jawablaa bila dah zero sok.....

4 comments:

NEYHAN said...

Hmm, masih juga belum jumpa kedai jahit yg best utk ku kt sini. Sekadar jahit baju kurung takde masalah. Tp nak buat baju kebaya/ kurung moden mmg tk selesa. Akhirnya pegi tempah nun kt shah alam.. harga tkyah cakap ler.. Nanti if dh jumpa tukang jahit best kasi tau ya aini.

Oh Oeya said...

dah cerah Johor sini aeini.. asap dh reda kui3..
jgn maraaa haaa.. posa.. posa :D

aeinio said...

sama2 ek neyhan.. letih laa kena teruskan jugak belajau jahit nih.. takyah kuar duit nak tempah2 dah..

aku mmg hangen oh oya.. tapi ni dah ok.. dah lumrah org meniaga ni tau nak untung jerr...

Unknown said...

assalam,sis..sis stay kerteh eh > boleh x sy tahu kat mane2 ade kursus or kelas menjahit area kerteh nie ? tq