Saturday, December 17, 2011

Kampungku seremban n9 dec 2011


xtvt cuti sekolah kat kg lak tuh! sedang mengentel tepung pulut untuk dijadikan pengat... 


rendang daging sekuali... resepi rendang omak ni memang mabeles...


hasil borongan bermacam keledek mak sudah buat bubur cha cha campur mcm2 jadilaa warna warni... rasa memang best gilerr..


aku tengah menyiang siput untuk jadikan gulai lomak siput sedut dengan keladi...  bila dah siap tak hengattt ambik gambo..




hehehe dah tengok selamba jerr dia pegang...  tapi memang roti babu ni sodap.... kalau tgk gambo ni tak tergamak nk makan kan kan....


kat sini ada kilang dia.. aku teringat dulu masa kecik2 ayah pernah bawak aku g tengok mamak ni buat roti manual wooo kilang kecik jerr... bakar pon oven pesen lama cam gua tu cam nak bakar pizza tuh! sampai keras roti tu... bila dah potong buang kulitnya makkk oiii lembut tak terkata..


inilah budak2 rajin menahan bukan nak beli roti jerr tapi nak beli jajan... bulat dah mata aku.. bukan kedekut tapi memang derang ni dah terlalu banyak makan jajan sejak bercuti nih takde kawalan... so aku cakap no... ibu kata tak boleh means tak boleh.. kelat muka memasing...


atuk belanja makan durian pada malam terakhir kami di seremban, anak 2 aku semuanya hantu durian kecuali si icha tuh! dia tengok jerr tak heran langsung!! esok nak balik Johor... tapi nak singgah melaka dulu... cuti2 mesia..




inilah dia Danisha Eryna... anak adik aku yg no 2.. gegirl... sangatlaa comel...


dan yang ini abangnya Daniel Hakimi.... kejap jerr dah besor


inilah 2 orang cucu emak yang hilangkan kesunyian emak sebab kami ni memang jauh harapkan cuti sekolah, raya jerlaa baru balik..


bye bye seremban... nampak muka sediah ayah dan emak ketika kami berangkat balik... aku pon sedih gak... apa nak buat... yang sana pon emak juga... kenalaa bahagi sama rata..

No comments: