Thursday, May 20, 2010

Naqiuddin Birthday cake!

Tercabar dan mencabar.. me rasa tercabar dan yg mencabar pulak anak sendiri.. huh!! tensen...!!!! sejak February lg dia dah sibuk nak cake ben10 dan yg paling utama ibu kena datang ke tadika untuk celebrate his beday with his friends aduihhh... aku tepuk dahi!! 4 org anak... tadika yg sama tak pernah camni... tp anak yg sorang ni.. mcm2 lah! yang buatkan aku bengang sangat dia cakap berulang2 

 Kerana berasa tercabar... aku berjaya jugak hasilkan cake ni...

'ibu din nak cake ben10 yg ada gambar din... din tanak ibu buat kek din.. din nak ibu order atau beli jerr kat secret recipe sebab kek ibu mana ada gambar ben10..?' dalam hati aku.. secret recipe... umanggg aihh.. mahal tu.... apalah yg budak ni tau... tau nak jerr...
"ya nanti ibu buatlaa..." kataku.... 
' ibu tak payah buat ibu beli jee... din tau... kedai yg kita beli roti tu ibu, dia ada jual cake ben10 yg din nak'  
'nnt ibu buatkanlah cake yg din nak tu...' janjiku.. sambil merenung matanya... dia tunduk muka dan lirikan matanya menunjukkan dia ingin katakan sesuatu dengan ekoran mata yg agak takut2 nak bertentang dgn mataku dia bersuara
'ibukan.... tak pandai buat kek ben10...'  dari matanya aku tau dia tak yakin dgnku... aduhhhhh ini anak... bikin aku gerammm.. 
'yelah2 ibu tak pandai... nnt ibu beli jerrlaaah...' mcm tulaa tiap2 minggu dah berbulan he's keep remining me about ben10 cakenya ituss... serabut weyy... sepanjang dia mengINGATkan aku tentang cakenya itu sepanjang itulah aku rasa tercabar dan bg menenangkan perasaannya aku just anggukkan kepala tanda setuju... dalam hati uwaaaa wa cakaplu... bengang!

Oleh kerana harilahirnya jatuh pada hari jumaat 21hb Mei 2010 so aku celebratelaa harini... kat sini jumaat cuti.. menurut ticernya ramai yg tak hadir harini.. tp takpelaah yg sgt2 penting hati Naqiuddin dipuaskan... Hmmm layanlah gambar cake tu ek.. jangan tak tau aku yg buat cake tu... edible image tu aku order kat sini
harini mmg pakaian bebas mmg mcm tu setiap minggu, kalau tak budak2 ni dgn uniform rasmi.. hehehe

mmg malas betul nak bermain dgn icing nih.. tp kuatjugak semangat nak buat masih not gud in deco... kembang gak sekejap dengar budak2 tu kata sedapp untie... tq untie.. bye2 untie..
"sekarang ni Din percaya tak ibu boleh buatkan cake BEN10 utk Din..?" dia angguk sambil senyum meleret... aku puas!

8 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

cantik la kek nye..kale ijau...cun

Ellataris said...

uwahahahah suka kak mok baca...anak2 mmg mcm2 ragam paham benar...hah kelakar nak cake secret recipe lak tu....

akhirnya ibu berjaya juga menyiapkan cake ben10 din dgn jaya...Syabas Ibu!!!

nabilah_2908 said...

kasihnya ibu pada seorang anak..snggup buat apa saja... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CARA MELETAKKAN LINK BERSAMA KOMEN ANDA

aeinio said...

tq cikaida comel... :)

kak mok... huhuhuhu tq... secret recipe tu... pitammm....

aizatshafiq said...

sedapnye kek...

siap ade gambar tu...

hehehe

Johari Hamzah said...

mesti happy dia kan.. happy bufday to ur son.. =)

kitatauke said...

kek tu..mcm print screen je???:)..(sori la...tak tau buat kek)

aeinio said...

thax to all.. kek tu mmg print tp material yg boleh dimakan.. (edible image)