nuffy

Monday, October 18, 2010

Keladi Goreng + sambal kicap... perghhhh


tengah berendam nak tunggu masak ...


keladi goreng... ehem ehem... terlupa lak nak snap gambar sambal kicapnya.. adehhh pekena ni time hujan pulak, fulamak... nilaa cara aku goreng keladi sebab aku mmg tak suka celup tepung kalau makan keladi goreng, cukup gaul dgn garam dan goreng dalam minyak penuh..., kalau dulu2 zaman muda2 dululaa bila ayah dan mak goreng keladi aku suka laa menyibuk kat dapur suruh potong nipis2 sebab yang nipis2 tu goreng garing akulah yang punya..... sekarang ni anak2 lak request nipis2 cam selera aku dedulu... sejak dah makin tua ni suka pulak makan yang tebal2 layanlak dgn sambal kicap yang pedas dan hangat... berpeluh..!!!

3 comments:

Mak Peah Bini Sood said...

wah sedapnya!!!

izahdaut said...

ni mcm akan tempe ngan sambal kicap kan kak..tak pernah rasa..nanti nak jugak cube..

aeinio said...

yup! mmg best. pekena sekali sekala..