Tuesday, August 23, 2011

walnut with crispy chocolate cookies


huhuhu tersangatlaa sedihnya dengan gambo2 nih along yang amik.. kalau dia takde alamat tak bergambar lah jawabnya.. entah kenapalaa badan aku dah hujung2 poser nih menduga iman betul.. apa yang aku perasan sejak hubby belikan aku air sarang burung sureco aku minum masa sahur pas subuh jerr mengantuk giler bantai melepek jerlerr.. kalau minum waktu berbuka belum masuk isyak mata dan mengantuk sesangat.. bila tak minum gagah laa pulak... so aku dah seminggu tak usik ubat tuh!


ok jom layann resepi biasalah sapa yang dah lama kenal or baca blog nih dah paham ek, aku resepi ni main bantai jerr tengok bahan apa yang ada dalam stock.. kacang walnut ni agak lama juga dalam peti tu tak berusik.. anak2 tak berapa suka.., aku suka masukkan walnut dalam cake tapi budak2 ni tak makan bila ada kacang dalam cake tuh kang akuuuu gak yang melantak sbb sayang kann.. so apa yang jadi nnt...

bahan2nya
300 gram buttercup
1 cawan gula halus
1 sudu teh esen vanilla
sekeping crispy chocolate - dicincang
1 1/2 cawan kacang walnut - dikisar
1 cawan tepung jagung*
3 cawan tepung gandum*
*satukan dan ayak

cara2nya
putar butter, masukkan gula halus dan esen vanilla putar lagi hingga sebati, masukkan kacang walnut ratakan dengan tangan, masukkan pula tepung gaul dan ramas (rasa jika adunan terlalu lembik tambahkan lagi tepung akhir sekali masukkan chocolate crispy cincang dan terap mengikut acuan yang di kehendaki... bakar pada suhu 170 selama 13 minit atau hingga masak.

3 comments:

Amie said...

sedapnya WWCCC tu.... buat lebih-lebih ye, raya nanti nak datang...

Oh Oeya said...

uuiihhh Amie, apa WWCCC.. kelassslahh!!

takyah sedih.. nampak laa gambar cookies nyerr..

lain laa npk mcm baju terKECIKKK ker hik3.. baru laa sedih hik3.. jgn maraaa aaaa :)

aeinio said...

amie waa canggih laa nama... hiks

oh ya terKECIKKK plus tercekik tang leher tuh! jgn ko sebut pasal baju tu.. aku tensen!