Advert

nuffy

Wednesday, December 21, 2011

Ribbon pasta dengan Bayam berdaging


b'fast pagi tadi... aku tak berapa suka pasta tapi anak2 hantu.. paham2 jerlaaa... tapi derang komplen 'naper kering bu...??'
'hmmm resepi baru daaaa.....'
'oooooo....'


yang sebenarnya resepi hentam... berpeket2 stok pasta kat umah tak berusik... sebab dekat 3 minggu takde kat rumah... lagi2 musim hujan cam gini.. roti berbungkus2 habis lapo manjang... heheheh
jom layan resepi... kalau sudi lerrr..

bahan2nya
setengah paket pasta reben san remo
1 labu bawang besar
1 ulas bawang putih
1 cawan daging kisar
minyak zaitun
garam
serbuk thymes dan oregano >< 1 sudu teh
mozarella cheese

bahan kisar halus
2 biji tomato saiz sederhana
3 sudu besar sos tomato
2 cili merah
1 batang celery
secekak sayur bayam

cara2nya
rebus pasta hingga lembut toskan, cincang bawang putih dengan bawang besar tumis dalam minyak zaitun hingga naik aroma, bila bawang dah lembut masukkan daging kisar... kacau hingga berubah warna masukkan bahan kisar biarkan mereneh hingga daging lembut.. rasakan dengan bahan perasa, taburkan juga serbuk thymes dan oregano, akhir sekali masukkan pasta kacau lagi dan hidangkan dengan taburan mozarella cheese.

2 comments:

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam kenal...akak pun buat pasta ari ni..memang sukala makan macam nie...

aeinio said...

:) salam kenal jua kak... apa jenis pasta kat rumah ni pon budak2 memanng suka...