Advert

nuffy

Monday, July 23, 2012

fast update juadah berbuka hari ke 3


Taknak membazir jugak..makanya lebihan ketupat segera sudah den jadikan lontong goreng.., dah lama tengok resepi ni kat dapur izzah daud muffin lover tu tapi kali inilah baru berkesempatan membuatnya hubby surelah buat muka pelikkan.. sebenarnya harini dah 2 hari dia berbuka kat tempat kerja dan ada 3 hari lagi dia kerja shif malam tak dapatlah berbuka dengan keluarga.


lontong goreng ni macam mee goreng atau nasi goreng gak, tumis2 letak pes cili, sos tiram seafood mcm udang atau sotong dan gaulkan sebati.. alhamduliilah sedap makan ni aje waktu berbuka kenyang dan dah lega alhamdulillah tapi kena jugalah masak yang lain.. hmm gambar kat bawah tu bake spiral.



bake spiral ni pun antara yang senang juga..

sepeket spiral san remo rendam dengan air panas biarkan sedikit lembut, tumiskan bawang putih dan bawang besar yang didadu halus, pes cili masukkan juga isi ayam kacau hingga naik aroma masukkan satu tin kecil prego sos kacau rata masukkan spiral gaul sebati masukkan basil dan oregano serta parsley kering masukkan dalam caserole taburkan cheese.., yang ada dalam peti tu mozarella hentam ajelah susunkan buah zaitun hitam dan capsicum kuning. bakar dalam oven tutupkan dengan kertas timah 20 minit pertama dan buka kertas timah, bakar lagi 10 hingga 15 minit berikutnya.


gambar ni bokeh sangat lerr adoii masih tak ada masa lagi nak study kamera nih... dok giler instagram pulokk jom follow saya...



bekal en other half...

2 comments:

nOOrsha said...

salam..selamat berpuasa utk kak fiza sekelaurge..

sedapnye juadah berbuka akak.. klo dekat da mintak spiring :)

aeinio said...

kompius jap.. Fiza tu my adik ipar lerr hehehe.. anyway selamat berpuasa noosha.. terliur tgk biskut telur rebus tuh..